péče a podpora
Otázky a odpovědi (FAQ)
Jakým způsobem se dostane kabel do bytu?
Naši technici jej protáhnou pojistkovou skříní nebo průrazem ve zdi. V bytě je volně tažen až k počítači. Za příplatek si můžeš objednat zalištování či svorkování kabelu v bytě.
Mohu si otestovat stav mé přípojky?
Bohužel, tato funkcionalita již není dostupná.
Jaká je moje IP adresa?
IP adresy v naší síti jsou dynamicky přidělovány, nejsou tedy stálé a může docházet k jejim změnám. Můžeš si zvolit jestli chceš mít přidělovánu privátní IP adresu nebo si za poplatek můžeš pořídit veřejnou IP adresu.
Blokuje netbox nějakou síťovou komunikaci?
Ano, v přístupové síti netbox jsou blokovány síťové protokoly používané v lokálních sítích (LAN). Tyto protokoly umožňují snadné šíření virů a jiných nákaz z počítače na počítač a tato komunikace dokáže síť zcela zahltit. Cílem blokování těchto protokolů je tedy především bezpečnost zákaznických počítačů a stabilita přístupové sítě netbox.
Zákazníkům, kteří potřebují tyto protokoly používat i v Internetu, doporučujeme pro tuto komunikaci používat VPN.
Konkrétně jsou blokovány následující protokoly: 135-139/tcp, 135-139/udp, 445/tcp.
Mohu využívat svůj stávající Wi-Fi router?
Ano, svůj router použít můžeš, nicméně naše routery testujeme a optimalizujeme pro provoz v síti netbox. Nemůžeme tedy zaručit, že tvůj router bude s naší sítí plně kompatibilní. Také možnosti technické podpory u jiných routerů jsou z naší strany omezené.
Jak aktivovat nový router nebo PC v síti netbox?
Nové zařízení stačí zapojit kabelem do WAN portu a nastavit taka, aby fungovalo v režimu DHCP client. Takže má získávat IP adresu z DHCP serveru automaticky. Při tomto nastavení bude internet plně funkční.
Internet mi funguje, ale nemůžu přijímat ani odesílat poštu. Co mám dělat?
Pokud nemůžeš přijímat/odesílat poštu, tak si zkontroluj nastavení emailového klienta od svého poskytovatele emailové schránky.