péče a podpora
Otázky a odpovědi (FAQ)
Jakým způsobem se dostane kabel do bytu?
Naši technici jej protáhnou pojistkovou skříní nebo průrazem ve zdi. V bytě je volně tažen až k počítači. Za příplatek si můžeš objednat zalištování či svorkování kabelu v bytě.
Co je to MAC adresa a jak se dá změnit?
Je to unikátní fyzická adresa síťové karty a její registraci můžeš provést v sekci Moje konto nebo přes zákaznickou linku na čísle 488 999 488. Změna bude aplikována během cca 1 hodiny.
Mohu si otestovat stav mé přípojky?
Ano, u netboxu si můžeš ověřit stav tvého přípojení pohodlně v sekci Moje konto. Po přihlášení vyber platnou smlouvu a pokračuj do menu "Internet > Diagnostika přípojky". Zde si snadno otestuješ funkčnost všech služeb. Pokud se u některého z testů objeví chybové hlášení, rovnou se ti zobrazí i doporučená řešení.
Jaká je moje IP adresa?
IP adresy v naší síti jsou dynamicky přidělovány, nejsou tedy stálé a může docházet k jejim změnám. Můžeš si zvolit jestli chceš mít přidělovánu privátní IP adresu nebo si za poplatek můžeš pořídit veřejnou IP adresu.
Privátní IP adresa poskytuje větší bezpečí proti elektronickým útokům. Privátní IP adresy v naší síti mají tvar 192.168. nebo 10.0.
Veřejná IP adresa poskytuje menší bezpečí proti elektronickému útoku, některé služby sítě Internet však veřejnou IP adresu vyžadují. Veřejné IP adresy v naší síti mají tvar 83.240.x.x
Doporučujeme všem uživatelům veřejných IP adres zabezpečit svoje PC odpovídajícím způsobem (Firewall, antivirová aplikace).
Blokuje netbox nějakou síťovou komunikaci?
Ano, v přístupové síti netbox jsou blokovány síťové protokoly používané v lokálních sítích (LAN). Tyto protokoly umožňují snadné šíření virů a jiných nákaz z počítače na počítač a tato komunikace dokáže síť zcela zahltit. Cílem blokování těchto protokolů je tedy především bezpečnost zákaznických počítačů a stabilita přístupové sítě netbox.
Zákazníkům, kteří potřebují tyto protokoly používat i v Internetu, doporučujeme pro tuto komunikaci používat VPN.
Konkrétně jsou blokovány následující protokoly: 135-139/tcp, 135-139/udp, 445/tcp.
Mohu využívat svůj stávající Wi-Fi router?
Ano, svůj router použít můžeš, nicméně naše routery testujeme a optimalizujeme pro provoz v síti netbox. Nemůžeme tedy zaručit, že tvůj router bude s naší sítí plně kompatibilní. Také možnosti technické podpory u jiných routerů jsou z naší strany omezené.
Jak aktivovat nový router nebo PC v síti netbox?
Registrace nového zařízení probíhá automaticky. Stačí jen správně propojit zařízení s internetovým kabelem a otevřit jakoukoliv stránku ve webovém prohlížeči. Poté proběhne aktivace zařízení. Vše lze také provést v aplikaci Moje konto.
Podporuje netbox protokol IPv6?
Ano, každý zákazník našich internetových služeb, který má od nás veřejnou IPv4 adresu, má k dispozici i protokol IPv6 s vyhrazeným adresním rozsahem /64 (přibližně 18,5 triliónů veřejných IPv6 adres). V naší síti je tento protokol zpřístupněn prostřednictvím 6rd tunelu a návod na jeho konfiguraci je k dispozici na https://konto.netbox.cz/ (sekce Internet/IPv6).
Internet mi funguje, ale nemůžu přijímat ani odesílat poštu. Co mám dělat?
Pokud nemůžeš přijímat/odesílat poštu, tak si zkontroluj nastavení emailového klienta od svého poskytovatele emailové schránky.